onsdag 8 juli 2009

Hela kvarteret bokstavligen tagna på sängen

Det här är ännu en del i såpan "Biljäveln" som utspelar sig titt som tätt i vårt kvarter. Här har man låtit bilen stå i en vecka för att man av olika anledningar inte vågat köra med den före servicen. Och när jag ska åka och lämna in den startar inte skrället. Det blev till att ge sig ut i kvarteret på startkabeljakt i ottan, och hela kvarteret blev bokstavligen tagna på sängen eftersom ingen hade hunnit få på sig ett par byxor ens. Trots detta så fixade mina fantastiska grannar det hela som vanligt, och nu står bilen tryggt på verkstan. Men jag har sagt det förut och säger det igen, bilar är varken bra för miljön eller mitt allmänna hälsotillstånd. Nu har jag definitivt förtjänat en dusch och en kopp kaffe.
P.S. I sådana här lägen önskar jag att vi hade ett mer traditionellt genus-tänk hemma hos oss, att MANNEN tog hand om bilen, så att inte jag skulle behöva vara ansvarig för skiten varje gång det händer något. Men det är smällar man får ta när man blir kär och gifter sig med någon utan körkort. D.S
(Min man är lätt världens bästa pappa, och tar mer än gärna huvudansvaret för tvätt och matlagning, men körkort vägrar han minsann att ta!)

4 kommentarer:

loba sa...

Bilar är dumma, men vilken tur att du har så bra grannar och att den kom till verkstaden till slut.

Jag vet inte. Jag har inte heller körkort, vägrar ta och finner ingen som helst motivation till att ens försöka övningsköra. Lektionerna i tonåren räckte för mig.

Frida M sa...

loba: Jag har full respekt för att man inte vill ta körkort! Fast ibland blir jag ändå lite trött på att alltid vara den som ska storhandla, skjutsa, vara chaufför på festen... Å andra sidan är det alltid maken som får tränga ihop sig mellan barnen i bak när de har tröttnat på att åka bil och underhålla dem...

Alexandra sa...

Ha ha, min Perran hade inte heller körkort när vi träffades men jag tvingade honom att köpa en bil tillsammans med mig (en riktigt snygg en) och då dröjde det inte länge innan han själv satt bakom ratten.

Men nu verkar ju detta inte fungera i ert fall...
... du får kräva sällskap i bilen :)

Frida M sa...

Alexandra: När jag får mycket pengar ska jag satsa på det...