onsdag 22 juli 2009

Lite nytt i köket

Jag behövde få tag på en smakrik hårdost utan löpe som kunde erstätta prästosten i quornfärsjärparna som jag testade förra veckan. De blev så goda att jag ville göra en variant till kalaset på söndag. Valet föll på den här hårda getosten; Chevrette Mature från Falbygdens. Den innehållet vegetabiliskt ystenzym istället för löpe. Quornbollarna ska förberedas så snart det här blogginlägget är klart, så då ska jag nog passa på att tjuväta lite tillsammans med ett glas vin.


Och till min stora lycka hade ICA Maxi där jag brukar handla, typ mångdublat sitt tofu-sortiment. Ska bli så kul att prova de olika sorterna. Jag tror mycket på den här med smak av tomat, vitlök, chili och olika örtkryddor. Jag återkommer när jag har testat!

4 kommentarer:

Ullis sa...

Ser fram emot att höra vad du tycker om tofun sedan. Den med basilikasmak i samma "serie" tycker jag är god.

Frida M sa...

Ullis: Den ska grillas ikväll är det tänkt, basilika-smaken får bli näst på tur att testas då.

Åsa sa...

VAR i affären hittar man tofun? Frysen? Kyldisken? / Åsa i Falun

Frida M sa...

Åsa: I ost-disken oftast! Lite ologiskt, jag vet!