söndag 5 juli 2009

Samlar energi till att rensa i röran

Sen jag kom tillbaks från den enkla sommarstugetillvaron blir jag varje dag smått galen på alla prylar vi har här hemma. Böcker, kläder, leksaker... Vad har vi allt till egentligen?! Det känns som att prylarnas enda funktion är att ligga utspridda så att jag ska gå och samla ihop dem igen. Därför har jag bestämt att det ska rensas, slängas och skänkas bort en massa. Men för att kunna göra det måste man åtminstone orka stå upp, och just idag känns det som att jag bara orkar ligga ner. Energin från tidigare i veckan är som bortblåst. Så jag funderar på att gå och lägga mig en stund till och se om energin återvänder. Det kanske är så att kroppen har tagit semester på riktigt?

3 kommentarer:

Moa sa...

Prylar verkar ofta ha funktionen att ligga på fel ställen så man måste städa upp dem. Mina prylar gör det också, irriterande ;)

Frida M sa...

Moa: Ja, jag funderar på att införa en regel för mig själv att jag måste göra mig av med en sak för varje ny jag införskaffar!

Nathalie sa...

Ja han vore den perfekta för det jobbet! Jag hoppas verkligen ett det kommer ett sånt matprogram.