tisdag 28 juli 2009

Vego-middag på 10 minuter




När vi kom inramlande strax efter halvsju på kvällen med ett panik-stopp på ICA så var det den här middagen som gällde. Har man gått omkring i Skansens backar hela dagen och överlevt en pendeltågsresa hem med övertrötta barn, finns det inte utrymme för några kulinariska krångligheter.
1 pkt färdig tomatsås + 250 g färsk pasta+ 1 burk blandade oliver + 1 burk svarta bönor + 1 pkt Peppar-halloumi (Fontana) + Några stänk örtsalt = Vår middag
Tomatsåsen från Heinz var helt okej, inget speciellt, men ganska mild och god vitlökssmak. Peppar-halloumin var riktigt god däremot, en eldig pepparsmak som ändå inte kändes för stark. Ingen favorit hos barnen dock, de föredrog den vanliga.

3 kommentarer:

emelie sa...

Halloumi är supergott! Jag brukar ha pressad vitlök i pannan jag steker min i, så den tar bara lite smak. Jättegott!

Anna sa...

nu kanske jag är lite dum.. men vad är halloumi?

Frida M sa...

emelie: Bra tips, det ska jag prova!

Anna: Dum tror jag inte att du är! :) Halloumi är en cypriotisk ost som är god att steka och grilla.