måndag 6 juli 2009

Dagens - Jag, bröderna Schulman och en misslyckad vardagsfilosofi

Vego-lunch: Haricot vert, vitkål och röd paprika fräst i lite olja, turkisk yoghurt med senap, pasta och sojakorv.
Filosofi: Feng shui, men jag får bakläxa. Jag är riktigt kass på att "rensa i röran".
Promenad: I regn hem från centrum.
Tonåring: Treåringen är definitvt förpubertal just nu. Vet inte riktigt vart han ska göra av sig själv och säger emot om det mesta.
Levnadskonstnär: Bebisen är alltid glad och har jämt något "viktigt" att göra. Små barn, små bekymmer...
Bästa: Maken (idag och alla andra dagar) som står ut med mig, även dagar som dessa. När jag mest känner mig trött, oformlig och initiativlös.
Samtal: En kompis ringer och skäller lite på oss för att vi håller på med en sån där blogg (har han råkat se i tidningen).
- Vadå, tror du att alla bloggare är som bröderna Schulman eller? frågar Maken.
Ja, det är kompisen absolut säker på. Bra kan det i alla fall inte vara! Funderar på att döpa om bloggen till 1000 sojakorvar eller något annat fyndigt. Förslag?

3 kommentarer:

Åsa sa...

Hej! Köpte Föräldrar och barn och läste om er - kul! Du, måste fråga om sojakorv. Vilken sorts sojakorv köper ni? Är alla korvar goda eller finns det bättre och sämre? Köper ni färdiga biffar och liknade ibland? Falafel? Quornprodukter? Är det något märke ni håller er mest till?
Lycka till i renset i röran! Jag älskar att rensa - jag är totalt osentimental nu för tiden och älskar att slänga! Bort bort bort! Kram! / Åsa i Falun

Majja Almqvist sa...

Haha, varför inte 1000 vegobarn lr något annat klatchigt? x)

Jag brukar bli beskylld för att ha "Nån jävla modeblogg", alltid lika svårt att förklara sig...

Frida M sa...

Åsa: Sojakorvarna från Hälsans kök är överlägset godast. Jag gillar inte det märket egentligen, men gör ett undantag för sojakorvarna... Sen köper vi en hel del quornprodukter, både quornfärs och quornfiléer. Färdiga biffar äter vi däremot väldigt sällan eftersom de man gör själv blir godare! Flera falaffel-sorter som finns är ockås rätt bra, men vi köper inte så ofta så jag minns inte omdet är något märke jag föredrar. Kanske någon annan som har en favorit? Kram!

Mijima: Som ung tjej är det säkert lätt att "buntas" ihop med majoriteten av alla unga, bloggande tjejer... Och din blogg är ju så långt ifrån en modeblogg man kan komma typ!