lördag 4 juli 2009

Safari


För att bry sig så pass mycket om djur som jag gör, är jag faktiskt märkligt ointresserad av dem. Ni förstår skillnaden va? Egentligen är det bara kossor som kan göra mig sådär riktigt varm i hjärtat. De är så fantastiskt fina! Men när jag såg den här lilla skogsödlan ute på landet blev jag också lite kär. Helt stilla satt den och plirade på oss. Och i natt, när jag rik på en konsertupplevelse strosade hemåt, såg jag en padda stor som en hund. Det var i alla fall lite spännande.

2 kommentarer:

maja sa...

ibland är det nästan bättre att bry sig om djur men egentligen inte vara intresserad, så får djuren vara ifred. :) Jag själv är både intresserad o brydd, men försöker att inte inkräkta (ibland är det dock svårt då nyfikenheten är stor). Får mig att tänka på ett bra citat: "Those who wish to pet and baby wild animals "love" them. But those who respect their natures and wish to let them live normal lives, love them more"
(Edwin Way Teale, 1953).

Väldigt fin ödla!

Frida M sa...

maja: Vilket bra citat, det ska jag ta med mig! :)