söndag 26 juli 2009

Kalas-bilder


(Ettåringen älskar att kramas just nu. Lilla E verkar inte misstycka allt för mycket.)

Nu har jag varit igång exakt hela dagen och jag är sjukt trött på mat, orkar inte ens tänka på att lägga in bilderna och recepten nu, så det får vänta tills imorgon. Det får bli några mingel-bilder istället, så känns det som att jag gjort något i alla fall. Fyraåringen var dock svår att fånga på bild i, det var lite för mycket annat att göra än att stå still och bli fotograferad. Ettåringen lyckades fastna på desto fler!


(En ettårstårta och en fyraårstårta! Maken undrade lite försynt vart hans 32 ljus tagit vägen. Jag svarade lite försynt att han kanske kunde föreställa sig dem i sin fantasi eller nåt.)


("Gammelmorbror" och farfar tog på sig den viktiga uppgiften att bygga ihop allt lego som fyraåringen fick och test-köra den radio-styrda bilen.)


(Min svåger tillhör kategorin "nyblivna småbarnspappor utan nattsömn". Men verkar förvånansvärt pigg ändå tycker jag.)


(Fina vänner, både stor och liten. Quorn-bollarna funkade bra även för tvåringen F, som är köttätare till vardags. De funkade bra på hans pappa också, som till och med ville test-köra receptet.)


(Kolla här, tvååringen F vet precis vad som gäller. När kameran dyker upp står han blick stilla och bjuder på ett snett leende. Fyraåringen har mycket att lära av honom.)


(Kökshäng, vänner)


(Mormor längtar alltid!)


(Farmor tillsammans med Fyraåringen på det enda kort han fastnade på.)


(Syrran med pojkvän ger oss ett handtag i köket, de blev ansvariga för vegan-snittarna.)


(Ettåringen löser klurigheter tillsammans med exakt jämngamla A. De verkar inte ha några problem att kommunicera alls, trots att deras ordförråd är ytterst begränsat.)

3 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Grattis till alla härliga vegos.

Frida M sa...

De hälsar och tackar! Det är ju bara jag i familjen som får ha min födelsedag i fred, ha, ha

Ensamvarginna sa...

Härliga bilder!
Även här passar du på att föra ut vego-budskapet - underbart!
Hoppas de låter sig inspireras.