fredag 17 juli 2009

Jag har väldigt svårt att värja mig mot rationella argument

Det är nästan lite jobbigt att ha så många kloka och pålästa bloggläsare. Fortsätter det så här så kommer jag snart att vara vegan. Mot min vilja egentligen. Okej, jag måste ju inte göra som andra säger åt mig, men jag har så svårt att värja mig mot rationella och genomtänkta argument. Jag kan inte skaka av mig. Men jag får ju skylla mig själv när jag bjuder inte till diskussion! Löpe går alltså fetbort, enligt de flesta av er som kommenterade inlägget om ost.

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag måste erkänna att jag plötsligt känner mig som en amatör. Jag har inte haft en tanke på löpe... Pinsamt men sant. I övrigt så kan jag nog skriva under på din filosofi om hur du förhåller dig till att göra "allt rätt" som du skrev. För mig är inte alltid livet antingen eller; det måste inte vara så absolut hela tiden. Men nu ska jag definitivt tänka mer på löpe!

Frida M sa...

Sara: Ja, man måste inte ta ett principbeslut vad gäller allting, att välja vego fem av veckans sju dagar kan också vara okej. Men nu när jag tänker på att välja bort löpen så känns det inte så komplicerat längre. och vem behöver egentligen hämtpizza? Man får väl köpa hem indiskt istället!

Sanne sa...

Erkänner att jag äter vanlig ost...
Försöker plocka fram allt det jag faktiskt gör för miljön och mänskligheten och det är så mycket som jag orkar...Blir ganska mycket ändå...