fredag 17 juli 2009

Ljusblåa dagar seglar förbi


Töntvarning, jag vet. Man får inte citera Tomas Ledin på sommaren, men när jag skulle sätta min rubrik var det den enda fras som dök upp i huvudet. Jag får väl skylla på min uppväxt i Sandviken, där man tidigt indoktrinerades med Tompas musik. Det har gjort att hans låtar gör sig påminda ibland, vid de mest opassande tillfällen. Som här i min blogg.
Och Tomas får väl ändå sätta ord på våra dagar. Ljusblåa, och nästan lite förädiskt okomplicerade. För alla vet ju att sorger och bekymmer bara tagit en liten paus, och väntar på att slå till när regn och mörker sänker sig. Som så många andra bloggare känner jag också att det blir någon form av "blogging light" under sommaren. Jag orkar inte ens gå in på DN:s hemsida för att se om det hänt något viktigt att rapportera om.
Dagens bilder är från det fantastiska naturreservatet Viggeby söder om Linköping. Humlorna surrade, korna slappade i kapp med oss i solen, och på stranden och bryggan låg lagom många människor och stekte sig och i vattnet plaskade lagom många glada barn. Och vi hade typ världens godaste Halloumipastasallad till matsäck. Utan löpe.

2 kommentarer:

Hannah sa...

Just det, ja! Halloumi! Jag har inte ens tänkt på att det kanske innehåller löpe, men som tur är gör det inte det(iallafall in den vi köper!). Det hade varit jobbigt, eftersom jag älskar halloumi och äter det relativt ofta.

Frida M sa...

Hannah: Håller med, skulle jag bara få äta en sak i hela mitt liv skulle jag välja halloumi!