onsdag 20 maj 2009

What goes around comes around

Högst autentisk diskussion mellan mig och Treåringen:

- Mamma, jag behöver motorolja till min bil. (Byggd av lego, soffkuddar och gamla glasskartonger. Hela världen är en enda stor motorpark i hans ögon.)
- Jag kan inte leta efter någon flaska till dig nu, jag sitter ju och ger Bebisen välling, hon ska sova.
- Men jag måste ha motorolja!
- Men ser du inte att jag inte kan? Hon håller ju på att somna!

(Ett par minuters tystnad)

- Snälla du, kan du inte gå till köket och hämta lite hushållspapper åt mig?
- Nej, jag kan inte nu, jag håller på och fyller på olja i motorn.
- Snälla, hon är alldeles kladdig av vällingen, om jag reser mig nu så vaknar hon ju!
- Hörde du inte vad jag sa? Jag håller på med motorn nu, du får vänta tills jag är klar!
- Men gå och hämta papper!!!
- Jag blir så trött när du tjatar mamma.

Behöver jag tillägga att jag fick gå och hämta hushållspapper själv?

3 kommentarer:

cecilia sa...

haha, vad underbart! de små är så kloka.

Anonym sa...

Han kan verkligen härma alla uttryck!

Vegomamman sa...

Ja, det kan faktiskt vara lite frustrerande ibland.. Man får liksom bita sig i tungan, för allt man säger kan komma tillbaka!