söndag 3 maj 2009

Running-list

När man som jag är ganska otränad så behöver man lite extra peppning när man ska ge sig ut i skogen och springa. Ibland är det lite otippade låtar som ger bästa feelingen. Dessa låtar hjälpte mig på traven igår:
Timo Räisänen - Fear no darkness promise child: Lagomt pop-tempo som gör att man inte tappar sugen utan orkar fortsätta i samma tempo. Och öka lite.

(Bild: Allt om Stockholm)

Air - Cherry Blossom girl: När du värmer upp eller varvar ner är den perfekt.



Iron Maiden - Run to the hills: Ett givet val för att orka med den tuffa slutspurten. Helst upp för en backe såklart. Det går inte att låta bli att ta i lite extra.
Har ni några tips på bra låtar att träna till? Jag gillar både rock, pop och electronica. Gamla hårdrocksklassiker duger också fint!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har kört en detox kur både utifrån och in senaste veckorna. Sofia Jannok är en SUPER samisk artist som man bara blir så glad av höra på när man tränar eller bara är. Sen hittade vi nystartade c/o Gerd o körde deras detoxbad, superskönt omän man får dricka mycket. www.careofgerd.se

:)) Jasmin

Majja Almqvist sa...

Markus Krunegård har några riktigt bra, både "jag är en vampyr" och "Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ur sin kropp" är härliga!

Och självklart, Eye of the Tiger...väcker även den slöaste kissemissen ;D

CrimsonAnna sa...

Holy Diver är en hårdrocksklassiker som är skön. Har en gång spinnat till Mötley Crües "Smoking in the boys room" ocg den var grym till det

Frida M sa...

Jasmin. Tack för tipset! Ska jag kolla in.

Mijima: Det blir till å ladda ner lite Krunegård tror jag.

Anna: Har faktiskt Holy diver i en av mina spellistor, den är grym!