tisdag 12 maj 2009

Om tågcharter och andra drömmar!


(Bild från Ving)

1. Semester! Jag skulle vilja åka på en tågcharter någonstans. Varför inte till Italien och Gardasjön? Bo mittimellan bergen och havet. Jättepraktiskt med barn? Jag vet inte, men det har inte hindrat oss förut. Vem säger att man måste ligga vid en pool på Mallis bara för att man är en barnfamilj? Både Ving och Fritidsresor ordnar tågcharters av olika slag.
2. Att köpa ett par nya jeans. Det kan tyckas simpelt, men är svårare än det låter. Jag har sjukt svårt att köpa byxor och har inte köpt ett par nya byxor sen innan jag blev gravid med Bebisen. Dessutom har jag tappat några kilo extra på vägen, så inga jeans sitter riktigt snyggt längre. Och det måste vara eko. Läs det här inlägget hos Alice i ekolandet så förstår ni varför.
(Jag gillar modelln Lisette från Kuyichi)
3. Att ligga i sängen en hel dag och läsa alla tidningar jag samlat på mig och eventuellt äta lite ekologiska chokladpraliner. Om det går att ordna.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: