fredag 20 februari 2009

Till Australien i en blommig taxi


Treåringen har utvecklat ett brinnande matintresse. Igår lagade han morotssoppa medan jag gjorde middagen, och var ganska sur att han inte fick koka sin mat på riktigt ("Jag vill inte laga på låtsas!"). Nu på morgonen, innan jag hunnit ta en första klunk av morgonkaffet, deklarerar han ivrigt att han ska bjuda mig på middag uppe i sitt rum. Så strax efter 8 sitter jag och äter hallonjelly med kniv och gaffel och avböjer artigt köttkorv för tionde gången idag. Jag har också fått en gul träkatt i present som jag ska sova med på natten och åkt till Australien i en blommig taxi för att titta på kängrus. Otur att motorn strular hela tiden så att vi måste stanna och fixa med den. Undrar om jag får se några kängrur före kvällen.

1 kommentar:

Maja Glad sa...

Det är så roligt att dokumentera barns tankar och språk!