fredag 27 februari 2009

Miljöutmaning

Jag fick den här utmaningen från Malvalin och kastar mig genast på den. Utmaningen går alltså ut på att man ska lista några goda konsumtionsval man gjort för miljön och vad man kan göra bättre.

Saker jag gjort bra:


  1. Vi åt rester iställer för att köpa hämtamaten som vi var sugna på i torsdagskväll.
  2. Jag lagar all mat själv från grunden till bebisen istället för att köpa fabriksproducerat.
  3. Jag har beställt miljövänlig hårfärg från nätet istället för att köpa den vanliga som jag känner mig trygg med. (Resultatet kommer redovisas inom kort på Glitterbloggen)
  4. Sen äter vi som alltid vegetariskt och försöker handla ekologiskt.


Saker jag kan förbättra:

  1. Jag köper alldeles för mycket tidningar, det går ju att läsa på nätet!
  2. Köper oftast färdiga bullar eftersom jag inte är så duktig på att baka själv.

Just nu är jag inne i en period när jag shoppar ganska lite och tänker ganska mycket, så det blev det som jag kom på just nu.

Jag skickar utmaningen vidare till Ljudet av ett hårdrockshjärta med en kram och önskan om att hon ska krya på sig och till Efficasy Livsyoga med stor kärlek som alltid.

1 kommentar:

Maria Westerman sa...

Efficasy Livsyoga svarar:
1. Vi handlar ekologiskt så gott det går.
2.Vi har två komposter, en ekologisk och en med skräp som inte är ekologiskt.
3. Tar inte bilen ner på stan för att köpa en tidning. Annars tycker jag att det är viktigt att läsa tidningar och vill ibland koppla av och läsa i sängen, inte på nätet.
4.Äter mest grönt.
5.Gör yoga-det är en miljövänlig handling! För yogan hjälper dig att medveten om andra och om vårt jordklot.

Det här kan jag bli bättre på:
1.Tråkigt att jag måste ta bilen till jobbet de dagar jag har yogalektioner eferåt. för att hinna och få med mig alla grejer.
2.Arbeta på närmare håll.