tisdag 17 februari 2009

American housewife




Idag har jag känt mig lite som en dålig kopia på en amerikansk hemmafru. Jag har bakat cookies med mina barn (igen, trots bakpulverincidenten) och försökt laga husmanskost till lunch. Allt samtidigt som jag hängde tvätten. Kakor i ugnen, tvätt in i torkskåpet, stuvning på spisen, bebis i hasorna och treåring med multienergi. Måste säga att min simultankapacitet börjar bli riktigt bra! Gick klädd i rosa förkläde fram till lunch (tog inte ens av mig det när jag åt) och gula diskhandskar som ständigt attribut. Även fast det är väldigt mysigt att umgås med sina barn såklart, så har jag svårt att se mig själv hemma på heltid forever and ever liksom. De här två dagarna med sjuka barn och begränsat rörelseutrymme har gjort mig lätt nipprig. Dessutom är ju dagis en utmärkt, pedagogisk institution.
Dagen till ära ger jag er en länk till Husmorsbloggen. Den är dessutom vegetarisk, enjoy alla nippriga husmödrar därute!

2 kommentarer:

Maja Glad sa...

Man kan inte annat än skratta!

Frida M sa...

Nej, och mycket skratt blir det under en dag med mina kids:)