måndag 9 februari 2009

Grön Deli räddar ännu en stressig måndag


På måndagar när vi kommer från Öppna förskolan gäller det att snabbt få maten på bordet eftersom vi alla tre är både hungriga och ganska utmattade av allt stoj och stim.

Findus påsar som går under samlingsnamnet Grön Deli är verkligen helt perfekta att ta fram när man har bråttom. Jag har snart provat mig igenom hela sortimentet, och alla håller måttet. Jag har aldrig ätit färdigmat som smakar så gott. En lite påse kostar c:a 27 kr och då lagar jag lätt lunch åt fyra personer från en sådan, om man kompletterar med någon form av pasta, bulgur, potatis och någon form av protein, t.ex. keso eller kikärtor. Ofta passar jag på att använda något som blivit kvar från kvällen innan, idag spaghetti. Sen hade jag gjort ett storkok med kikärtor så det fanns i frysen och var lätt att tina på. Snabbt och gott till både mig och Treåringen.

Inga kommentarer: