onsdag 11 februari 2009

Kan man vara både etisk och glammig?


(Bilden från Lush butik i Skärholmen)


Jag har länge varit medveten när det gäller mat och miljö. På många områden har det varit självklart att tänka klimatsmart, som att inte ta bilen i onödan, använda lågenergilampor med mera. Däremot har jag inte varit så duktig vad det gäller min förbrukning av kosmetika, hårvård, kläder och inredning. Det har jag insett rimmar ganska illa med min livssyn i övrigt. Samtidigt är jag inte beredd att gå helt "au naturelle" och sluta sminka mig över huvud taget.

Därför har jag startat en blogg om just detta, för att skaffa mig mer kunskap om etiska och ekologiska alternativ till mina vanliga produkter. Att handla kläder och möbler second hand är naturligtvis en viktig del i detta, och att bli bättre på att ändra och använda de kläder jag har. Det blir en verklig utmaning eftersom jag är kass på att sy. Jag har som sagt inte så mycket kunskaper, utan planerar att testa mig fram under vägen, och vem vet, kanske är det någon mer som blir inspirerad. Just nu är bloggen under uppbyggnad, och det kommer att bli ett sidoprojekt och komplement till den här bloggen i mån av tid, lust och idéer.

Har ni tips och idéer på länkar, butiker eller andra goda råd så tar jag tacksamt emot dem!

Välkommen att kika in här om ni blir nyfikna: Vegomammans glitterblogg

Inga kommentarer: