lördag 14 februari 2009

Alla kan inte göra allt, men många kan göra mycket

Just det, nu kastar hon käcka slagord i ansiktet på oss också. Men det värsta är ju att det är sant! Jag strävar inte efter att bli en perfekt människa ur miljösynpunkt (eller någon annan synpunkt heller för den delen), men jag utgår oftast ifrån att jag kan lära mig att förändra dåliga vanor och ta till mig nya, goda och hållbara vanor. Om jag, som får hjälp av Svärmor att lägga upp byxor och stryka gardiner, får för mig att jag ska börja sy om mina egna kläder och dessutom tror att jag kommer gå i land med det, kan du ta mig fasen också klara det mesta.

Läs vad Mijima, hållbar 90-talist, skriver om saken. Det är så skönt med ungdomlig entusiasm! Glöm inte heller att läsa Ekognistas blogg, där kan vi prata om energi att förändra sina vanor.
(Just det, nu måste jag kolla om den gamla symaskinen som Svärmor donerat till oss är i brukbart skick).

Inga kommentarer: