onsdag 28 januari 2009

Vardag hos vegofamiljen 2

05:45 Treåringen vaknar och väcker bebisen. Nu är alla vakna.

06:00 Treåringen och Maken är som vanligt osams eftersom Treåringen slutade med sin morgonvälling för en vecka sedan.

07:00 Nu är bebisen så trött att hon bara gråter eftersom hon vaknat alldeles för tidigt.
07:30 Bebisen somnar om i sin vagn och jag och treåringen äter fruksot och gör oss i ordning.

09:00 Lämnar Treåringen på dagis.
10:00 Jag och bebisen är färdiga att åka pendeltåget in till City.


10:38 Missar pendeltåget med 5 sekunder och tröstäter en Snickers. Sjukt dålig karaktär, jag vet!

11:15 Tar ut pengar och upptäcker att jag inte fått någon utbetalning från Försäkringskassan.

11:30 Lunch på Coffe house by George i SOUK-gallerian med syster-yster och Kusin-vitamin och hennes 2-åring. Gör om min sallad lite, fyller på kikärtor från salladsbuffén och tar bort tråkig isbergssallad.

12:30 Kändisspottar Andreas Johnsson i ett hörn på fiket och tror ett ögonblick att jag jobbar på Aftonbladet och måste ta ett kort. Syster-yster förklarar vänligt men bestämt att det inte går för sig. Tur, det var nära ögat.

15:00 Vi sitter på tåget hem igen, och Bebisen ser sig storögt omkring. Hon är inte så van att vara ute så här.

16:00 Hemma hos Maken och Treåringen. Treåringen är sur för att jag inte köpt en blå Hummer åt honom (nej, jag är inte tankeläsare), men skiner upp när han fått ett paket med en röd Mini cooper i från Kusin-vitamin.
17:00 Maken lagar middag, vegetarisk korvgryta med svarta bönor och palsternacka. Jag bråkar med Försäkringskassan och förlorar fett.
18:00 Bad, Bollibompa och läggning.

1 kommentar:

CrimsonAnna sa...

Det såg ut som ett väldigt skönt bad 3-åringen fick:)