lördag 10 januari 2009

Undermålig service på indisk restaurang och har du en tatuering på din hals?


Vi gjorde vårt första restaurangbesök som tvåbarnsfamilj idag, och indiskt brukar ju alltid funka när man är vego. Det blev både en hissa och dissa. Jag vill absolut hissa våra barn som skötte sig helt exemplariskt. Treåringen åt sig dessutom mätt på ris, nanbröd och färska tomater och drack mangolassi till det. Däremot måste jag dissa den undermåliga, snudd på barnfientliga servicen på restaurang "Tre indier" på Åsögatan på Söder i Stockholm. Först trycker de in oss i ett hörn och slänger fram två menyer, sen tar det över 20 minuter innan vi ens fick beställa och vi fick själva be om att få in drickan vi beställt, efter att maten kommit in! Detta trots att det var mindre än fem sällskap i lokalen utöver oss och massor av personal som stod och hängde. Kunde ha slutat i katastrof med lågt blodsocker hos samtliga inblandade, men det var mest jag som surade, övriga höll exemplariskt god min.

Stannar till på Coop nära på väg mot bilen, och även där verkar personalen vara av den surare sorten, men det tänker treåringen ändra på:

-Hej! ropar treåringen jätteglatt.

-Hej, svarar kassörskan jättesurt.

- Har du en tatuering på din hals? fortsätter treåringen.

-Jaa, säger kassörskan förvånat och ler lite.

- Vilken fin, jag vill köpa lite sura godisar nu, säger treåringen i samma andetag och nu verkar inte kassörskan ett dugg sur längre.

Tidigare, när vi bara hade ett barn, var vi ute och åt ganska ofta och jag kan inte minnas att vi någon gång blivit så nonchalerade. Men det är jättekul att se att barnen klarar det så bra för då kan man kanske gå ut lite oftare. Till en annan indisk restaurang.

5 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Heja treåringen:) Barn är underbara när det gäller tatueringar. Har märkt det eftersom jag har en koi-fisk på armen:)

Frida M sa...

Tatuerar var dessutom det första riktiga yrke treåringen ville ha.. men sen dess har han hunnit ändra sig några gånger, men han försöker gärna rita tateringar lite här och var på både armar och ben om ingen stoppar honom.

CrimsonAnna sa...

Hihi, sådan var jag också. Inser att jag måste bjuda på en underbar historia om två barn som såg min koifisk på armen på t-banan:

Barn 1: vilken gullig fisk hon har på armen
Barn 2: den har mustach
Barn 1: det är för att den ska kunna smaka på saker utan att ta dem i munnen
Här hyssjade mamma ner barnen. Ångrar att jag inte sade till barnen hur duktiga de är för mycket riktigt karpar (koi är japanska för karp) har smaklökar på skäggtömmarna

Ula sa...

Pojkvännen och jag äter nästan enbart på indiska restauranger när vi är ute. Favoriter är bl.a. Ellora på Hornsgatan och Shanti & Shanti Soft Corner båda två på Södermalm. God mat och bra service på alla tre.

//Ullis, Vego Inspira

Frida M sa...

Barn kan vara väldigt uppfriskande!:)

Tack för tipsen, jag är inte så hemma på Söder längre..