torsdag 15 januari 2009

Testa vilken kroppstyp du är och välj mat efter det!

Så här står det om yogisk mat på tidningen Må Bra´s hemsida:

"– Det finns ingen mat som passar alla, säger Renée (Voltaire). Får du ofta magknip, blemmor i ansiktet eller andra besvär kanske du äter mat som inte passar din kropp. Knepet är att lyssna på din kropp – och mage. En genväg till yogamaten som passar just dig är att ta hjälp av ayurveda, en urgammal indisk hälsovetenskap nära kopplad till yoga. Den delar in människor efter tre kroppstyper, doshor, var och en med speciella kännetecken. Vilken dosha är du? Vata, pitta eller kapha?"

Gör testet här!

3 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Blev jätteförvånad-jag är en vata. Har alltid tidigare blivit kapha. Antar att man förändras.

Frida M sa...

Jag har också ändrats, gått från vata till mer pita-vata.. Så jag antar att inget är konstant!

Sanne sa...

Jag är vata. Tack för dina goda recept! Har ätit din quornfärssås nyligen. Jätegod.Skriver ofta ut recepten jag hittar på din blogg.
Är ju så dålig på att själv hitta på recept.