torsdag 8 januari 2009

Ständigt denna misstro i förmyndar-Sverige

Var på BVC i dag med bebisen. Hennes viktkurva har under amningsperioden pendlat lite upp och ner, och detta har jag fått veta är ett stort problem, fast hon hela tiden legat en bra bit över den s.k. "normalkurvan" och är pigg, glad och frisk i övrigt. Därför känner jag mig ständigt lite ifrågasatt över min förmåga att utfodra mina barn när jag kliver in på BVC. Och idag kom den, frågan jag bara väntat på:
- Visst äter era barn vegetariskt också?
- Ja, men det är lugnt vi är VÄLDIGT pålästa...
- Ja, det tvivlar jag inte på... (Ögonen säger "det tvivlar jag på")
Eftersom jag uppenbarligen ligger på samma mognadsnivå som en treåring idag (se förra inlägget) har jag lust att skrika "Men läs min blogg då, om du inte tror mig kärringjävel!"...
Men det gör jag såklart inte utan ler snällt och undrar om det var något mer, för nu måste jag faktiskt gå ut och amma...

3 kommentarer:

Sanne sa...

Tänk att ibland skulle det vara skönt att få slänga sig på golvet och skrika som en treåring:-)

Frida M sa...

Ja, och ibland är det inte långt ifrån :)

CrimsonAnna sa...

Men jösses-tjejen mår bra, ligger över normalkurvan (har inga barn men jag antar att det kan vara bra) och sonen verkar ju också må väl. Jag hade förlåtit dig om du skrikit åt henne-men tror inte att normativa myndigheter uppskattat det. All heder åt dig som behöll värdigheten