söndag 8 mars 2009

Vinterpromenad på Högbo Bruk - En pärla i Gästrikland


(I Glashyttan tillverkas munblåst glas av Björn Steijner)

Här, på vackra Högbo Bruk, gifte oss jag och Maken för snart 5 år sedan. Det är helt otroligt hur tiden går! Förutom den vackra bruksmiljön finns gott om spännande hantverkare, hotell, stugboende, skidspår, försäljning av unika kosmetikamärket Björk & Berries som tillverkar sina produkter av ingredienser från naturen, prisbelönt restaurang, golfbana, fårhage och lekplats med sagotema. För att bara nämna några saker. Jag kan ibland bli lätt patriotisk när jag återvänder till uppväxtorten Sandviken som ni kanske märker...
En av Högbos spännande designers och hantverkare är coola lenaOrange. Se hennes alster på Glitterbloggen!
(Semla och juice på Gruvstugan med mormor och morfar)
(Vacker karl, tillika min make, tvingas posera tillsammans med änderna i dammen)

3 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Stilig man:)

CrimsonAnna sa...

Jag kommer länka till vanilj-grytan i min blogg

Frida M sa...

Gott, då ska jag kolla upp den!