fredag 6 mars 2009

Slutet av veckan bjuder på tempo redan från morgonen


Klockan 07:30 tycker Treåringen att det är dags att gå hem till hans kompis som bor en bit bort. Jag förklarar att de nog gärna vill vakna och äta frukost innan vi dyker upp. Sedan frågar han en gång varannan minut (ungefär) om vi inte ska gå snart. Bebisen är på sitt allra gnälligaste gnällspik humör, så det blir inte mycket gjort. Försöker hastigt diska ur en stekpanna som det varit tomatsås i och upptäcker försent att jag har en vit tröja på mig. Not so clever.
Efter kompisbesöket hastar vi hem för att få i oss lite lunch, städa undan det värsta, packa mina och barnens kläder för att åka till mina föräldrar i Sandviken. Bebisen hjälper till så gott hon kan genom att packa ur det jag packar i och ramla och slå sig på tvättkorgen. Nu är i alla fall Maken hemma och vi rullar snart mot Norrland. Har tagit med mig två olästa tidningar som jag hoppas att jag kommer hinna bläddra lite i!

Inga kommentarer: