söndag 28 juni 2009

Va? Skulle han inte ha skinka?


Suck. När vi för första gången låter Treåringen köpa en helt egen pizza är missförståndet ett faktum.
- En barnpizza med tomat, ost och svarta oliver, beställer jag.
Och får en pizza med tomat, ost, svarta oliver och SKINKA. Fast jag inte knystat ett ord om skinka. Personalen ser jätteförvirrad ut;
- Va? Skulle han inte ha skinka?
Misstaget rättas till och allt är frid och fröjd. Men jag var verkligen inte otydlig. Det finns bara inte på kartan att barn vill ha en pizza utan skinka.
P.S. Vi har precis kommit hem från tio underbara sommardagar på landet, och IMORGON börjar vårt nya liv. Slut på chips och goda grillmiddagar med vin. Nu blir det hälsokost för hela slanten. D.S.

5 kommentarer:

Hannah sa...

Mycket märkligt att folk inte kan lyssna. Jag borde också äta mer hälsosamt. Det går väl sådär :S. Problemet är nog mest att jag inte rör på mig så mycket för tillfället (+lite för mycket Ben & Jerry's!).

Frida M sa...

Hannah: Ja, det är svårt att röra på sig så mycket som man faktiskt borde... i förhållande till hur mycket man äter alltså :)

Hannah sa...

Haha, ja, precis! :P

CrimsonAnna sa...

Suck-det är inte lätt at vara barn. Man ska vara stöpt i en bestämd form. Det tyckte iaf jag var jobbigt som liten (och jag åt kött)

Frida M sa...

Anna: Ja, inte alltid så lätt att vara liten!