fredag 5 juni 2009

Bloggtipset - Korna slår tillbaka

Det kommer såklart inte att hända. Men när man leker med tanken att djuren faktiskt skulle få nog och börja göra motstånd kan det bli precis hur roligt, bisarrt och galet som helst. Och samtidigt rätt så allvarligt och brutalt. Ungefär som i animationen Cows with guns av Bjørn-Magne Stuestøl, som jag hittade hos Loba. Se den! (Men skyll inte på mig om låten till animationen fastnar på hjärnan sen...)
Loba skriver bloggen Liv som för övrigt är en rörande och läsvärd blogg med vackra bilder. Mycket handlar om Lobas längtan efter att få ett barn, men också om vego-relaterade tankar och ting. Och en hel del annat.

2 kommentarer:

loba sa...

Jättebra att du länkar vidare så fler får se den! Själv har jag haft den i huvudet hela dagen. Det är som du säger att man funderar vidare och undrar hur det skulle bli.

Som jag skrev i svar till din kommentar hos mig, så läser jag just om Magnus Lintons "Veganerna - en bok om dom som stör" Där nämns Peter Singer och hans teori om att människan förtrycker djuren för att vi helt enkelt inte har någon annan kvar att diskriminera. När vi diskriminerat oss genom alla lager (ras, klass, kön) återstår bara de svagaste - djuren.
Och när till och med rådande djurskyddslag, försvarar plågeriet genom ge dispans till höger och vänster, hur ska det då kunna bli bättre?


Tusen tack för dina vänliga ord om min blogg. Jag blir alldeles mjuk i hjärtat av sådant beröm.

Frida M sa...

loba: Mina tankar rörde sig precis som dina, snart finns bara djuren kvar att förtrycka...