måndag 17 augusti 2009

Recept på vardagsmotion!

Oj vad mycket bra tips jag fick på hur man klämmer in träning i ett redan ganska späckat vardagsschema. Tack så mycket! Något av det ska jag se till att ha gjort innan den här veckan är slut, promise! Har lyckats hålla mig ifrån pasta och vitt bröd idag. Och allt annat onyttigt. Funderar på om jag ska baka den nyttiga chokladkakan jag fick tips om till helgen. Så att man har något att se fram emot.

Cykla/springa/gå till jobbet

Snabb barnvagnspromenad på 30 minuter

Mijimas köksträning

Hemma DVD med yoga eller styrketräning

Utnyttja friskvårdsförmåner på jobbet

Leka, busa och vara aktiv tillsammans med barnen när man kommer hem istället för att sjunka ihop i soffan

Stripaerobics vid läggdags

Hoppa av bussen några hållplatser tidigare

Ladda ner 15-minuters pilatespass från internet

Inga kommentarer: