torsdag 5 november 2009

Och så lite mat....



Jag vet, det blir väldigt lite mat i bloggen just nu. Men det är svårt att skriva om maten när man själv inte bidrar till den kreativa processen innan, som att tänka ut receptet och sen laga maten. Jag är en väldigt obetydlig figur hemma i vårt kök just nu, förutom att jag är ganska bra på att diska och röja emellanåt... Igår gjorde Maken i alla fall en variant på den här grytan som blev väldigt god. Pocherat ägg är faktiskt väldigt gott i grytor. Riset piffades till med aningens saffran för att ge lite vardagslyx.

2 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Så skönt att jag inte är ensam om att vara lite seg matlagningsmässigt. Har noll inspiration och tajt budget men det kommer snart grejer i min matblogg.

Frida M sa...

Anna: Ja, det är lite tungt just nu, men man börjar ju snegla mot julen och julmaten trots allt..