lördag 31 oktober 2009

Å vad har jag gjort den här veckan egentligen?


(Grön tagliatelle och pastasås med kantareller och ostronskivling. Maken har hårdnackat ignorerat mina påtryckningar om att lägga ut receptet.)

Inte bloggat i alla fall, tydligen inte sen i måndags. Däremot så har jag:

  • Jobbat som en idiot tre kvällar för att kunna njuta av de två dagars extra ledighet som v 44 bjuder oss lärare på.
  • Hunnit umgås med goa vänner. Maken lagade god mat som vanligt, men han tycker att det är viktigare att surfa efter snygga tatueringsmotiv än att lägga in recepten på bloggen. Han kommer aldrig bli någon hängiven bloggare, det är bara å inse.
  • Försökt handla kläder på Söder, men det var lättare sagt än gjort. Slutade med det vanliga panikköpet på H&M som liksom är sista hoppet när man inte hittar något någon annan stans. En sjal blev det givetvis. Maken hävdar att vi snart måste flytta till ett större hus för att få plats med alla mina sjalar, men det är givetvis inte sant, det skulle räcka om vi byggde ut hallen lite.
  • Vallat runt mina två barn i skogen vid ett flertal tillfällen. Mer om det senare.

3 kommentarer:

Annika sa...

Märkligt det där med sjalar... Jag har fått inköpsstopp på sjalar, förstår inte riktigt varför?

Frida M sa...

Nä, jag vet! Men de är ju så himla schysst med sjalar och plötsligt står man bara där vid kassan och vet inte riktigt hur det gick till...:)

loba sa...

Man kan a l d r i g ha för många sjalar ;)