lördag 17 oktober 2009

Testlagat från DN: Pototto och sötsur gurksallad




DN har fått bidra med matinspirationen här till helgen. I fredags gjorde Maken den här sötsura gurksalladen. Ett perfekt tillbehör till den milda wok med kokosmjölk och nudlar som vi åt, eftersom man inte vill krydda för hett till barnen. Gurksalladen hottade till måltiden åt oss vuxna.



(Pototto görs ungefär som risotto...)

Idag så fixade Maken Pototto, ett annat DN-recept, med vitlöksstekta veggie-bitar till. Det står i receptet att det tar 30 minuter att laga, men det var en underdrift. Det tar minst 45 minuter och egentligen skulle det nog ha stått och puttrat en kvart till för att få riktigt krämig konsistens. Gott blev det i alla fall, väldigt populärt hos Ettåringen!

För övrigt kan jag tipsa om att nyaste numret av ELLE har några riktigt läckra recept som i alla fall jag blev sjukt sugen på att testa...

1 kommentar:

Anna sa...

åh jag som tyckte jag var så fyndig som gjorde om risotto till couscousotto, och så var jag inte först :)

sorry förresten att jag bombarderar med kommentarer nu. har legat lite på latsidan med att läsa mina vegobloggar, så jag tar ifatt allt på en gång nu :P