fredag 22 oktober 2010

Lästips

I det nummer av tidningen Amelia som finns i butik nu delar Emelie, som också skriver bloggen hippihäxan, med sig av sina bästa tips för en vegetarisk och ekologisk vardag. Läs hur hon fixar "Hell hour" som heltidsarbetande, ensamstående trebarnsmamma, helt klart imponerande!

I samma nummer får vi lite olika matsmarta råd. Det jag gillar bäst är att kaffe faktiskt är rena hälsodrycken. Jag ska genast sluta ha dåligt samvete över de där extra kopparna jag häller i mig inför eftermiddagens möten.



Och, ät frukt och grönsaker med skalet på. Det mesta av antioxidanterna och fibrerna sitter i skalet.

4 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Så skönt med någon som förstår mig-jag dkulle ha mycket svårt att äta ett äpple med skalet på.

Härligt att se att bloggen är igång igen. Ni har saknats av mig:)

Maja sa...

Jamen det var ju precis därför jag började dricka kaffe i somras, det lär göra susen mot alzheimers. Så jag tänkte att jag måste börja i tid. Haha.

hippihäxan sa...

Tack för länken,,, jag har fortfarande inte själv sett reportaget i Amelia, hoppas det blev bra ;)

Frida M sa...

Anna: Kul att höra från dig också :)

Maja: Jag vet jag läste ditt inlägg :)

hippihäxan: Reportaget blev jättebra tycker jag!

Kalle: En sajt där det inte finns något kommersiellt intresse låter ju onekligen spännande!