söndag 28 februari 2010

Sockerchockade sötnosar









Normalt sett ingår inte särskilt mycket socker i min kost. Jag undviker vita kolhydrater och nöjer mig med en bit choklad till helgen, annars är det stopp. Jag har nämligen märkt att jag mår bäst av att äta så. Men det finns ett undantag, och det är krämiga, söta, väldoftande cupcakes fullsmetade med läcker glasyr! Dagens 2-årskalas hos vännerna bjöd på just detta, och därför befinner sig hela familjen just nu i någon form utav sockerkoma. Men det var det värt. Om du också känner dig sugen på en sockerkick, kolla in Bakpassions blogg för inspiration!

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Fina bilder! Söta barn!

Stina sa...

Härligt med kalas ibland. Söta barn och kakor =).
Nyfiken som jag är.. såg jag godis i en skål på bordet.
Var hittar man vegosmågodis? Med tanke på gelantin som finns i mkt godis. Vart köper ni erat smågodis?

Frida M sa...

Alexandra. Tack :)

Stina: Just det som var på bilden var inte helt vego eftersom det inte var vi som köpt godiset. Men det finns massor av godis utan gelatin i de vanliga smågodishyllorna. Det mesta av malacos godis är t.ex. gjort utan gelatin. Läs innehållsförteckningarna nästa gång du går förbi godishyllan, du kommer bli förvånad hur mycket som finns utan gelatin!