fredag 5 februari 2010

Chokladboll till lunch = fett dåligt förslag

Mamman (dvs JAG) - Vill du följa med mig till Skärholmen imorgon och köpa en present till kalaset?
Sonen fyra och ett halvt - Då vill jag köpa något till mig också!
Mamman (misstänksamt) - Vad är det du tänkt köpa då? (I 99% av fallen är det en ny leksaksbil han vill köpa)
Sonen - En juice
Mamman (lättad) - Klart vi kan köpa en juice till dig, vi kan gå och fika så får du en chokladboll också.
Sonen - Men mamma, då vill jag faktiskt att vi äter lite lunch först så att jag får i mig näring innan. Du vet ju att det är jätteviktigt med näring!

Där fick jag för att jag försökte fjäska in mig, chokladboll till lunch var tydligen ett fett dåligt förslag... Men då vet man åtminstone att allt tjat vid middagsbordet inte går in genom det ena örat och ut genom det andra!

7 kommentarer:

Tant Grön sa...

Men gu vilken härlig unge! JAg säger ju så där till mina Gulliganer samtidigat som jag oroar mig för att jag lägger för mycket fokus på maten. Jag vill ju inte att det ska bli nån big deal utan att det är en naturlig och självklar grej liksom, äta bör man annars.... och om vi inte äter näringsrik mat så får vi ju inget bränsle...

Ibland tänker jag nog för mycket och krångalr till det enkla :-)

loba sa...

Hahaha, vilken go'bit :)

H sa...

Gusis, vad gulligt. :)

Alexandra sa...

haha, han är min idol.

Julia sa...

Helt underbart! Bland det roligaste jag hört på länge :D

CrimsonAnna sa...

Bevisar återigen att man inte ska underskatta barnen. Klok kille.

Frida M sa...

Tant grön: Jag är också bra på att tjata om det med näring å det fick man ju tillbaks med råge..

loba, H, Alexandra, Julia, Anna: Ja, han gör mig faktiskt ganska svarslös ibland :)