torsdag 18 februari 2010

Rödkålswok med quornstrimlor och koriander


(Den här woken har jag inte lagat...)


(Den här har jag däremot lagat...)

Jag fick ett recept på mailen från Starpr som jag blev sugen på att testa. Det var en snabblagad wok med quornstrimlor i. Bilden i mailet såg väldigt aptitretande ut, medan mitt resultat mest blev en enda sörja, svårt att se hur det skulle kunna sluta på något annat sätt när man dränker maten i en woksås som består av ganska mycket soja. Gott var det i alla fall. Jag gillade smaken på woksåsen med sesamolja och den färska koriandern gav också massor med smak. Klart värt att testa!

Asiatisk wok (4 personer)

300 g Quorn Strimlor
1 morot
1 purjolök
100 g rödkål
1 knippe färsk koriander till servering
olja till stekning

Woksås:
0,5 dl sweetchilisås
0,5 dl Kikkoman soja
3 msk sesamolja

Strimla alla grönsaker i en matberedare. Woka tillsammans med strimlorna i 3-5
min. Häll över woksåsen och blanda runt ordentligt. Hacka ned koriandern, låt allt
bli varmt och servera tillsammans med ris eller nudlar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul grej med för och efter bilden där, matfoto är ju bara fusk och det är våra hemkockars bilder som räknas ändå :)

Jag vevade ihop en quorn stroganoff i veckan med just strimlor som blev fin fin och uppskattad.

/Wannabevegofamiljen

Frida M sa...

receptomaten:Jst den här gången blev resultate liksom så "iögonfallande" olikt att jag inte kunde låta bli att publicera åda bilderna... Tack för tipset om stroganoff, det var längesedan jag gjorde en stroganoff!