tisdag 2 mars 2010

Snabbvego



Ja, det är okej att fuska med halvfabrikat ibland för att få vardagen att gå ihop. Tycker jag i alla fall. Även om halvfabrikat inte är det bästa ur miljösynpunkt så har man redan gjort ett "klimatsmart" val när man väljer att helt eller delvis äta vegetariskt, så here goes "ljusgrön snabbvego för en enklare vardag".

4 personer

1 påse frysta falaflar (Findus har goda tycker jag)
Sallad
2 tomater
1 burk créme fraiche
1 rödlök
Några feferonis
8 tunnbröd

Värm falaflarna enligt anvisningarna på paketet. Hacka sallad och grönsaker. Lägg falaflar i tunnbröd tillsammans med sallad, grönsaker, feferonis och en rejäl klick créme fraiche.

2 kommentarer:

Martina sa...

Findus falaflar tycker jag är jättegoda! Jag lägger dem helst i majstortillas (Old El Pasos t.ex.), det tycker jag är godare än tunnbröd.

Frida M sa...

Martina: Det ska jag testa!