torsdag 18 mars 2010

Status i veckan



En stunds ljusterapi vid en frusen sjö med sojakorvsgrillning fick lägga grunden för den här veckan. Det var välbehövligt. Sen har det varit just en så där intensiv vecka när alla saker man måste göra snurrar i huvudet och jag gör temporära "att-göra-listor" i huvudet medan jag lägger barnen och lyckas ändå få IG i "Veckobrevs-skrivning" av mina elever, då jag lyckats blanda ihop precis vartenda datum och tidpunkt på pappret. (Note to self: Skriv inte veckobrev 5 minuter innan de ska delas ut.)
Det blev en oplanerad storhandling och middagarna har fått planeras utifrån det som råkade flyga ner i kundvagnen, men eftersom jag är gift med en väldigt kreativ man har det blivit väldigt bra ändå:



Ugnsgratinerade paprikor fyllda med bland annat sojabönor och créme fraiche. Kokt blomkål till det.



Jag älskade paprikorna, medan barnen inte tyckte att det var någon hit! De åt mest blomkål med smält smör. Får hitta på något annan till dem nästa gång vi gör den här rätten.



Ikväll blev det pastasnäckor med en sås gjord på spenat, squash, champinjoner och cocktailtomater. Och så en "flödeost" som jag råkade slänga ner i korgen när jag handlade i måndags. Riktigt trevlig kombination.

7 kommentarer:

Eva sa...

Vilken bedrift att få till något så lockande under sådana förutsättningar! Har en liknande vecka, fast toppad med magsjuka barn. Vi är inte på er kulinariska nivå just nu, men jag spar inspirationen till bättre dagar :o)

CrimsonAnna sa...

Om jag ber snällt-kan jag få receptet på paprikorna? Vet ni om det finns frilandsodlade paprikor nu?

loba sa...

Er är det lätt att inspireras av!

Hoppas helgen blir solig och vilsam.

Frida M sa...

Eva: Magsjuka kan ju sänka vem som helst! Hoppas ni piggar på er :)

Anna: Jag ska absolut se om Maken minns hur det var han gjorde :)

loba: Det har ju varit en fantastisk helg :)

Alexandra sa...

Å vad jag längtar till grillning med min lille prins med! Och sojakorvar såklart.

Frida M sa...

Sojakorvsgrillning är en höjdare, vinter som sommar :)

Frida M sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.