tisdag 29 december 2009

Till alla matbloggare...

(Nej, Julie var inte heller oberörd av att pula ner den levande hummern i det kokande vattnet)
... kan jag varmt rekommendera filmen Julie och Julia som vi såg i julhelgen. Jag lovar att alla hängivna matbloggare får sig ett igenkännande skratt... Och om man inte är matbloggare kan man gotta sig i lite amerikansk TV- och matkultur i form av det fantastiska porträtt av matikonen Julia Child som Meryl Streep gör.
Inte det minsta vegetariskt dock, det framgår ju med all (o)önskvärd tydlighet av bilden om inte annat!
Pappa och Maken var inte lika övertygade, de tyckte att filmen var lite för långsam och "pratig" (vilket egentligen betyder "för lite biljakter").

3 kommentarer:

Tant Grön sa...

Åh den filmen är så härlig tycker jag. Redan innan jag såg drog jag igång mitt eget lilla Julie & Julia-projekt, har dock haft semester ifrån det hela december tror jag :-)

CrimsonAnna sa...

Den ska kollas in-matbloggare som jag blivit:)

Provade förresten den röda linssalladen du tipsade om-god och ruggigt mättande.

Frida M sa...

Tant grön: Nu blev jag nyfiken på ditt projekt!

Anna: Kul att du också gillade linssalladen, den kommer jag också att laga igen!