lördag 9 juli 2011

Morotstzatziki



Provade att göra den här röran från matbilagan som följde med Blossoms tidning. Jag vet, jag trodde inte heller att jag skulle köpa Blossoms tidning, men det gjorde jag, och den innehåller faktiskt en hel del intressanta grejer. Som recept. Röran var helt okej, även om den inte kan mäta sig med vanlig "gurktzatziki". Men kul som omväxling och lite matigare med morot än gurka.

4 personer

2 dl riven morot
2 dl turkisk yoghurt
1-2 vitlöksklyftor
1 msk olivolja
1 krm spiskummin
ev. lite chilipulver
Flingsalt efter smak och tycke

Blanda allt och rör om!

3 kommentarer:

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Vilken fin skål du har tzatsikin i! Ja, och receptet lät också gott, förstås ;)

Anonym sa...

Sen du slutade blogga har jag börjat "fusksmaka" på kött lite då och då plus gått upp tre kilo. Anklagar inte dig för nåot av detta utan skyller kanske snarare på lata semestervanor! Men uppskattar som tusan att du bloggar igen. har saknat den här bloggen som tusen och blir superintresserad! Snälla fortsätt.


/malin

Frida M sa...

Alexandra: Visst är skålarna fina, vill ha många färger :)

Malin: Ha, ha, ha, tack för att du peppar mig :)