söndag 3 juli 2011

Den vanligaste missuppfattningen om ett hälsosamt liv

Ofta när folk får för sig att de ska börja leva hälsosamt så slutar de med en massa saker. Man ska inte äta det, och inte äta det och helst ska man vara lite hungrig och missnöjd för det mesta. För att citera en kompis på fejjan; "Jag sitter här och äter salta pinnar, för att det är så ogott, och då är det säkert nyttigt också". Jag försöker tänka tvärtom. När jag går in för att leva hälsosamt (mer än vanligt) försöker jag unna mig så mycket som möjligt. Jag unnar mig att gå länge i mataffären och välja frukt och grönt i så många olika färger som möjligt, jag unnar mig att ta extra tid på morgonen att koka god dinkelgröt och toppa med frukt och bär. Jag unnar mig också tid till eftertanke och motion, och jag unnar mig att göra saker jag tycker om. Det är hälsa för mig. Lite av detta tänkte jag väl försöka få med i bloggen nu när vi startar all over again.

Inga kommentarer: