lördag 7 augusti 2010

Vykort från Umeå

Norrbacka gård:

(Plocka åkerbär och smultron)


(Syster-yster får gå i Makens grillskola och lyckas alldeles ypperligt. Norrbackas kök är för övrigt helveganskt.)


(Ligga många på 50-talssoffan och läsa Bamse)

Norrmjöle havsbad:


(En lakritspuck eller nygräddad våffla för blott 20 kr av snälla tanten i cafét)


(Sola i mjukaste sanden)


(Besöka "Musik vid havet" i ösregn är faktiskt rätt stämningsfullt)

Umedalens skulpturpark:


(Konst som är för alla där man får känna, klättra och undersöka. Ett måste om du åker med barn till Ume!)


(Brorsan och A testar det "felkonstruerade utomhusgymmet" som är en del av skulpturparken)

Staden:


(Det är så fint överallt, särskilt kring älven där man kan sitta i den här parken och dricka en kopp kaffe.)


(Slappa på café göteborg som är som hemma fast ute med gott om plats för alla)


(Fina plocktallrikar med sallad)

Rost kunde vi inte besöka, för det var fullt när vi var där, men det blev en fikalunch på mysiga bibliotekscafét (så charmigt!), en titt på fina bokcafét (där blir det fika nästa gång). Lite shopping också, en fantastisk kjol till halva priset på Schmäck kompaniet och en kjol till hos Slumpen.

Tack för alla fantastiska tips, ni hjälpte verkligen till att förgylla resan! Jag försökte hinna med så mycket som möjligt på mina tre dagar i Umeå, och det som jag inte hann med nu sparar jag till nästa besök. So long!

4 kommentarer:

Åsa sa...

Var själv till Skansen i veckan. Gissa o
jag blev glatt överaskad när vi skulle köps
ngt att stoppa i magen. Jo på Wallins fanns
både sojakorv m bröd o vegoburgare!

Frida M sa...

Åsa: Jag vet, jag blev också helt uppspelt när vi var där förra sommaren. Det börjar faktiskt närma sig någon form av normalisering, det här med barn och vegetarisk kost.

Anonym sa...

Kul med Café Göteborg! Själv är jag från Umeå och det är mitt absoluta favoritcafé :)

Maria sa...

Kul med Café Göteborg! Själv är jag från Umeå och det är mitt absoluta favoritcafé :)