söndag 9 oktober 2011

Var snälla mot er själva i höstmörkret!

Det bloggas lite dåligt nu, eftersom jobbet och den stora tröttheten tagit över det mesta i mitt liv just nu. Men jag vill ändå skriva ett kort inlägg och uppmana alla att vara så snälla och förlåtande som möjligt. Mot sig själva!

I lördags skulle jag som vanligt bara skynda mig och få så mycket som möjligt gjort. Med dammsugaren i högsta hugg snubblade jag uppför trappan vid 9-tiden i den fasta föreställningen att "dammsuga övervåningen" var ett absolut prioriterat projekt denna morgon. Framför sängen blev jag ståendes och kände plötsligt hur otroligt trött jag var i hela kroppen. Eftermiddagen var inbokad med aktiviteter tillsammans med barnen. Just där och då bestämde jag mig för att både jag och  resten av familjen faktiskt skulle må bättre av om jag la mig och sov ett par timmar och sedan var glad och utvilad resten av dagen, än av en dammfri övervåning. Sagt och gjort, jag lämnade dammsugaren därhän och kröp ner under täcket och somnade igen. Ett bra val skulle det visa sig!

Så var lite snälla mot er själva i höstmörkret, drick en kopp te, dra upp täcket till hakan och läs något riktigt onödigt. Och låt dammsugning och annat onödigt bli ett projekt för "morgondagen" istället.

5 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Mycket bra inlägg-det är något som jag arbetar på, speciellt när jag har gäster. De blir betydligt gladeare av en enklare tillställning med glatt och utvilat värdfolk än en storstilad historia och värdfolk som svimmat av trötthet.

Ska definitivt blogga och länka till detta.

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Åh, vad härligt, jag håller HELT med dig <3 Ibland är det så lätt att döma ut oss själva, när vi egentligen alltid gör vårt bästa! Klart man behöver ta hand om sig själv också <3

The Queen of fucking Everything sa...

Vilken superbra blogg! Jag länkar gärna om det är ok?

Sanna sa...

Tror jag skall lyda ditt råd imorgon..som det är nu så stressar jag verkligen ihjäl mig..suck..en dags vila skulle inte sitta helt fel.. =)

Kraaaaam
Sanna

Frida M sa...

Anna: Läste ditt inlägg, himla bra skrivet!

Alexandra: Visst är det så :)

The queen of...: Kul att du gillar bloggen, självklart är det okej att länka!

Sanna: Bara gört! :)