lördag 11 augusti 2018

Nu startar vi om på Instagram!


För ganska exakt 10 år sedan startade jag den här bloggen. Då var jag 30 år och vi hade precis blivit föräldrar till vårt andra barn. Eftersom vi båda är vegetarianer har det alltid varit självklart för oss att våra barn också ska växa upp som vegetarianer.  

Då, för 10 år sedan, var det inte helt lätt att hitta recept och annat som passade för små vegetarianer, därför började jag själv dokumentera maten vi lagade till vår familj på bloggen. Det visade sig snabbt att många var nyfikna och saknat ett forum som fokuserade på vegetarisk mat för hela familjen.  

Sen blev barnen större, jobbet och att få ihop vardagen tog mycket tid, och bloggen hanns inte med. Dock lät jag den ligga kvar eftersom många fortfarande använde recepten. Idag ser vår situation helt annorlunda ut, vi har stora barn (10 och 13) som själva har mycket tankar och åsikter om vad en vegetarisk livsstil innebär. När man är nyss fyllda 40 funderar  man ännu mer på hälsa än tidigare, vanor måste ändras osv. Men mycket är också samma, vi är fortfarande precis lika intresserade av bra vegomat, och det var faktiskt min man som lagar det mesta vi äter, som kände sig peppad att ta upp ”matbloggandet” igen. 

Det kommer förhoppningsvis bli en blandad kompott, där vi delar det som är relevant för oss just nu. Själv har jag t.ex snöat in på antiinflammatorisk kost (fast utan fisk) efter att ha läst boken Hälsorevolutionen nu i sommar. Min man kommer garanterat fortsätta grilla grönt tills snön faller eller nåt och vår dotter gillar Enhörningsmat och Smoothies. Ja, ni får helt enkelt se vad som dyker upp! Hoppas att ni är några som tar chansen att fortsätta följa oss på Instagram där vi helt enkelt heter Vegofamiljen :) 

Inga kommentarer: