torsdag 12 juli 2012

Om man är glad är det väl bra att det syns?


tänker att jag är sådär nästan oförskämt lycklig. sådär att man nästan inte får prata om det. men det har varit en tung vinter och vår, jag tar inte lyckan för given. tycker bara att jag är värd att njuta av den när den finns där, så påtagligt intensiv.


färsk vitkål och bladspenat blir bra bas i en matigare sallad. lägg till nötter och frön och du behöver inget mer till de grillade quornfiléerna. barnen älskar! god dressing med flingsalt m citron, färsk basilika, rapsolja och vitvinsvinäger.


 fin bild på maken tycker jag. "jag ser lite för glad ut" säger han. men han är ju glad, då är det väl bra att det syns?

"kolla på mig vad bra jag är på att dricka direkt ur burken" hon är också glad. när hon inte är ARG. men det får man också vara!

2 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Sålänge man är genuint glad så är det bara trevligt att det syns tycker jag.Fast jag tror att jag förstår vad maken menar, ibland vill man se tuff ut. Dock tror jag att man kan se både tuff och glad ut på samma gång:)

Jag tänkte på hur jobbigt det är med halka imorse och då slog det mig. Vad jag är glad att det är sommar nu. Ingen halka.

Frida M sa...

Du har så rätt :)