söndag 28 november 2010

Två sätt att värma upp november

Innan december tar över med julpyssel och pynt har jag två saker som i alla fall värmt min, annars så iskalla sista novemberhelg:



1. Brunch hos Tant C! Att få scones i prickiga pappersformar och frukt på färgglada fat gör vem som helst varm inombords. Tack! (Och bjud på recept om du vill...)



2. Varm choklad gjord på Marabou polkagris och mjölk. Med vispgrädde till. Oslagbart chokladigt med en lyxig smak av mint. Går säkert att göra med vilken choklad som helst och tillsätta polkagrisar på egen hand. Sonens och Makens uppfinning som jag rekommenderar starkt. För extra värmande effekt kan man ju alltid tillsätta ett par droppar rom.
(Bild lånad härifrån)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Thé, en oslagbar uppvärmning, jag vill ha minst 5 sorter att välja på. Orange Japur, den här helgen. Ligga kvar i sängen till minst kl.10 både lördag och söndag är en bra uppvärmning också.

CrimsonAnna sa...

Levande ljus, te, som anonym skriver (gärna ekologiskt yogi-te) och citrusfrukter.

Frida M sa...

Jag ska nog gå och göra en kopp thé nu, blev så himla sugen :)