lördag 4 april 2009

Trädgårdstider och saker man tydligen ska lära sig på nytt varje vår


(Vårlökarna kom upp i år med)

Några saker glömmer jag från år till år:

1. Att jag inte blir hungrig när det är varmt och därför måste komma ihåg att äta i alla fall.

2. Att solen bränner precis lika mycket när man promenerar eller plockar i rabatterna som när man solar.

3. Att mina problemhänder inte tål trädgårdsarbete utan handskar.


Den läxan ska jag tydligen lära mig varje vår. Mådde rent ut sagt pyton på eftermiddagen. Ska aldrig glömma det igen! Treåringen drabbades av någon form av våryra, och vägrade komma in. Vi fick ge honom sojakorv i bröd och banan ute i trädgården istället. Sen var han hos grannarna och lekte tills klockan 5, då han kom in och slängde sig på hallgolvet och grinade. Vårsolen hade tagit rätt bra på honom med!

Jag ser med tillförsikt fram emot trädgårdstiderna. Har hittat några länkar som jag ska kolla in.

Trädgårdslänkar:

Slottsträdgården Hasse Wester bloggar om odlingsåret i slottsträdgården i Sörmland

Fundera grönt Trädgårdsmästarstudent, pedagogiskt!

Mias trädgårdsblogg

Blomsterverkstad Underbara bilder, väldigt inspirerande!

Inga kommentarer: