måndag 30 mars 2009

Så var det måndag igen, och vi jobbar inte direkt på tårna

Vi har blivit hopplöst sega, både jag och Treåringen, av att vara hemma så här länge. Halv två lyckades vi ta oss ut ur huset. Nu har alla Treåringens koppor torkat, så imorgon får han gå till dagis. För min egen del ställer jag in mig på en vecka till här hemma, för idag är jag ganska säker på att jag hittade vattkoppor på Bebisen. Det har varit falskt alarm många gånger, men nu är de flera stycken, lite uppsvällda och i kombination med allmän klängighet.
Treåringen inspekterar motorn och något okänt på himlen. Farbrorn som brukar hjälpa mig med bilen tog en omväg när han såg oss. Undrar varför? Vi tittar ju bara lite...
Bilar är hårda, men blommor är mjuka. Treåringen är i alla fall lite intresserad av vad som kommer upp i landen.

Inga kommentarer: