tisdag 24 mars 2009

Och på den sjunde dagen vilade dom


(Igår blev det en liten cykeltur runt kvarteret)

Idag är det sjunde dagen (helgen oräknad) som vi är hemma i karantän. Kände mig låg i morse, men det vände efter två koppar kaffe. Blev riktigt koffein-kickad och energisk. Treåringen däremot ville bara sitta framför TV:n och hänga. Jag lät honom vara, även fast TV:n som barnvakt gör oss till lata föräldrar som inte kan aktivera våra egna ungar. Men hallå, han var väl trött på att leka med mig och behövde en dag i fred helt enkelt. Inte försen klockan tre tyckte han att vi behövde börja umgås igen. Mig passade det ganska bra eftersom jag kunde fixa lite hemma och hinna leka lite mer aktivt med Bebisen, som bara får hänga med på Treåringens lekar annars. I morgon kommer Syster-yster och på torsdag kommer mamma, blir skönt för Treåringen (och mig) med lite nytt sällskap!
(Bebisens favoritaktivitet just nu är att plocka ur saker, vilket gör att det tar en evighet att försöka fylla diskmaskinen...)

Inga kommentarer: