lördag 30 maj 2009

Finbesök i Drakan



Självaste Indienmamman och Indienpappan var i stan med sin bebbe som hunnit bli ganska stor nu! De passar på att njuta av den svenska lyxen att kunna gå till affären och köpa sig en färdig burk mat till bebben. Det kan man bara drömma om i Indien där de huserar till vardags. Jag tycker också att det är skönt att ha den möjligheten, särskilt på sommaren när man bara vill dra iväg så snabbt som möjligt när solen skiner.
Bebisen älskar picknick. Hon hade fullt sjå att gå runt och rota i alla påsar och burkar och äta saker som egentligen är lite för stora. Som körsbärstomater och jordgubbar. Själv kände jag det som att jag hade behövt minst fyra armar.
Jag var nog den enda i Drakenbergsparken idag som frös. När man har en liten så är det ju skuggan som gäller och efter en timme kände jag mig riktigt frusen. Ingen annan förstod vad jag pratade om. Allt som allt blev det ändå mer än tillräckligt med sol idag att njuta av.
För den som letar efter en lite mer udda hobby kan jag föreslå zombies. Då kan man nämligen klä ut sig och måla sig blodig och paradera genom parken tillsammans med hundratals likasinnade. Maken och hans vän och kollega spanar in spektaklet.
Det blev matsäck i farten från Hemköp idag, det kändes viktigare att komma ut än att ha bästa picknick-korgen.
I picknickväskan:
Bröd
1 ask Potatissallad (färdigköpt)
1 Halloumi
1 ask cocktailtomater
3 äpplen
2 paprikor
2 bananer
1 ask philadelphiaost
1 burk färdig gröt
1 burk skogsbärsdssert
1 tetra färdigvälling
Digestivekex
Kanelsnäckor
6 festisar
Vatten

Inga kommentarer: