lördag 10 januari 2009

Mina favoriter i köket just nu



Four O´clock Biologique Thé Blanc chai - Min mamma brukar alltid fylla mitt skafferi med goda teer när hon är på besök och just det här teet är helt beroendeframkallande; både gräddigt och fruktigt på samma gång. Så gott att du inte ens blir sugen på en kaka. Finns i välsorterade Ica-butiker. Ett annat favorit te är Ica ecos Havtorn och björnbärste.
Ta en andlig paus i tillvaron med en kopp te och passa på att läsa mammas blogg om yoga, meditation, konst och litteratur. Även tips på hur du genom yogisk kost renar din kropp efter julhelgen.

Ryvita dark eye knäckebröd - Perfekt krispig tuggvänlig konsistens, järnberikat, nyttigt och gott. Ett mellanmål med det här knäckebrödet, lite jordnötssmör och en apelsin ger treåringen både järn, C-vitamin, långsamma kolhydrater och protein. Håller blodsockret på plats fram till middagen. Treåringen älskar det!

Exotic snacks blandade nötter - Jag köper ett kilo och använder i matlagning och äter till kvällsteet om jag behöver något att tugga på. Fullt med nyttig omega 3, proteiner och mineraler.

Peccorino - Återigen mamma som introducerat. En smakrik hårdost gjord på fårmjölk som är lika god på pizzan, att strö över lite kokta grönsaker eller att äta till ett glas vin. Använd gärna istället för parmesan.

Apelsiner - Så söta, så goda. Ska prova lite mer i matlagning nästa vecka tror jag.

3 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Hur smakade "I love Eco"-teet? Det var med på bilden men stod ingenting om det. Blev lite förvirrad

Frida M sa...

Sorry, var lite stressad när jag skrev, Havtorn och björnbär, mitt andra favorit te just nu :)

Maja Glad sa...

Idag har jag gjort något roligt! Jag gick och köpte bägge tesorterna och bjöd mina jobbarkompisar. Först har de sett térna på bild sen får man smaka i verkligheten! Min kollega Ann har just skrivit om "var går gränsen mellan blogg och verkligehet". Det kan man verkligen fundera över!